Möt Dmitry Zagrebin

DANCERS AT WORK

BALETT | DANCERS AT WORK - MÖT DMITRY

Möt Kungliga Balettens dansare i en serie porträtt, »Dancers at Work«. Vi sätter strålkastaren på en dansare i taget ur kompaniets ca. 70 medlemmar. En dansare visar ett solo ur ett verk och svarar på frågor om svårigheterna med just den rollen. En unik inblick i en dansares komplicerade arbete och förberedelse inför en roll.
I detta avsnitt möter du Dmitry Zagrebin som ursprungligen kommer från Ryssland. Dmitry har dansat med Kungliga Baletten sedan 2015. I detta avsnitt framför han ett solo ur Flames of Paris från 1932. I just detta solo ska man hålla ögonen lite extra på de kraftfulla hoppen som framförs utan ansträngning - och dansarens starka fysik. Dmitry repeterade här en del av baletten Flames of Paris, koreograferad av Vasily Vainonen till Boris Asafyevs musik. Vid pianot Anna Buchenhorst.

Dancers at Work - möt 
NATALIE OGONEK

Möt Kungliga Balettens dansare i en serie porträtt, »Dancers at Work«. Vi sätter strålkastaren på en dansare i taget ur kompaniets ca. 70 medlemmar. En dansare visar ett solo ur ett verk och svarar på frågor om svårigheterna med just den rollen. En unik inblick i en dansares komplicerade arbete och förberedelse inför en roll.
I detta avsnitt möter du Natalie Ogonek som ursprungligen kommer från Kanada. Natalie har dansat med Kungliga Baletten sedan 2017. I detta avsnitt framför hon ett solo ur Les Sylphides från 1909 - »Prélude«. I just detta solo ska man hålla ögonen lite extra på "port de bras"-tekniken (armrörelserna) och den raffinerade balansen. Natalie förberedde sig här för Les Sylphides koreograferad av Mikhail Fokine till Frédéric Chopins vackra musik. Vid pianot Jane Lennard-Suff.

Dancers at Work - möt 
SARAH ERIN KEAVENEY

Möt Kungliga Balettens dansare i en serie porträtt, »Dancers at Work«. Vi sätter strålkastaren på en dansare i taget ur kompaniets ca. 70 medlemmar. En dansare visar ett solo ur ett verk och svarar på frågor om svårigheterna med just den rollen. En unik inblick i en dansares komplicerade arbete och förberedelse inför en roll.

I detta avsnitt möter du Sarah Erin Keaveney som ursprungligen kommer från Storbritannien och utbildades vid Royal Ballet School. Sarah har dansat med Kungliga Baletten sedan 2018. I detta avsnitt framför hon ett solo ur Svansjöns akt 1. I just detta solo ska man hålla ögonen lite extra på dansarens avancerade tåskoteknik, "batterie"-tekniken (taktfasta steg där ben/fötter liksom slås ihop) och de komplicerade hoppen.
Sarah förberedde sig här för den klassiska balettföreställningen Svansjön koreograferad av legendariske Rudolf Nurejev efter Marius Petipa och Lev Ivanov. Vid pianot Jane Lennard-Suff som framför Tjajkovskijs välbekanta musik.

Hur gör vi Operan Play ännu bättre?


Just nu genomför vi en kundundersökning om Operan Play -
hjälp oss genom att svara på frågor om din upplevelse.

FYLL I UNDERSÖKNINGEN »

Tack för din hjälp!